fredag, juni 23, 2006

Myggsafari

Månaden junis sammanträdesorgie (nåväl, vi har inte haft några möten under viktiga fotbollsmatcher) är ännu inte över och därför är jag ännu placerad i Stockholm på bloggkartan. Ändring följer. Jag har förresten bestämt mig för att om jag ska skaffa pittoreskt sommarställe så ska det bli en etta i Stockholm. Har alls ingen förståelse för varför man vill vara ute i (löv)skogen på sommaren. Med alla mygg. Eller varför man vill vara i Norrbottens inland, eller kust för den delen.Med alla mygg. Norrbotten vill jag vara i på vintern när det snö och kallt och ingen bryr sig om att ens dunjacka har den fashionabla färgen babyrosa. Den är varm.

Jag läste i en broschyr som hette "Välkommen valp!" att valpen sover upp till 18h/dag. Jo tjena. Jag skulle vilja se Ila sova så mycket. Jag har varit vaken hela förra natten, för inte sov valpen inte. Hon är vaken jämt och måste passas, värre än en bäbis, de kan i vart fall inte ta sig så långt på egen hand och inte gnaga elsladdar heller. Packa upp och fixa i lägenheten får man göra när det ges tillfälle. I det här fallet, som i de flesta andra, är det synonymt med: aldrig. Tänk på det nästa gång ni löser korsord.

Inga kommentarer: