onsdag, juni 14, 2006

Homan Hamzeh är cool

Snart måste jag väl byta bloggtitel antar jag. Nån idiot har ju rivit en vägg i vår nya lägenhet så den är bara en 2:a. Men åtminstone en 2:a med liten trädgård, på sätt och vis är väl det bättre än en betongbalkong (men mina blommor stormtrivs faktiskt!!). Vemod, längtan och lite halv flyttångest präglar annars mitt liv bland kartonger och sopsäckar. Förstå hur mycket skräp (t ex alla oppositionens reservationer mot årets budget, öhh, nörd) man samlar på sig. Har framför allt svårt att bestämma mig för om jag ska ta med allt tyg till Jokkmokk eller inte. En viss känsla säger mig att jag inte kommer sy så otroligt mycket där och man kan ju alltid hämta upp det från Stockholm, trots allt verkar det ju vara en rätt schysst brud som ska hyra min älskade betongtrea i Rinkeby. Allt garn ska med och ska skyddas från Ila.

Igår var seminarium om krogdiskriminering i Stockholm (äntligen fått träffa Homan Hamzeh). Mest intressant var att krogägarna själva inte tycker att problemet är särskilt stort och att eftersom krogen definitivt inte är den största arenan för diskriminering så ska de inte göra något åt det. Det kan väl samhället i stort och arbetsmarknadens parter göra? Och att tillstånd skulle dras på grund av diskriminering, det var ju tydligen bara löjligt och hindrade dem från att bedriva seriös och lönsam verksamhet.
Men snälla...kom igen nu!
Roligast var att en krogägare tyckte att vi skulle låta även krogarna i förorterna få 5-tillstånd. Enhetschefens min vid det förslaget var oslagbar! Det såg ut som om hon svalt en väldigt stor Vicks red energy-tablett (de är grusomt äckliga).

Dock, även om min kära förvaltning bjuder på en hel del roliga saker (fick en fin vas igår) så var ändå dagens bästa att Kristin ringde och att jag håller på att få en ny tand. Ska man inte slippa sånt, tänder, när man vuxen? Eller är det ytterligare ett tecken på min stora visdom?

Inga kommentarer: