måndag, juni 19, 2006

Ila

Det är helt sant som de säger att allt går långsammare i Norrland. Inte skulle det ta mer än en vecka att lägga golv, tapetsera och få tillbaka golvlisterna i Stockholm, det skulle inte en j**la hantverkare haft råd/tid med, då skulle de snabbt ha varit avv med jobben. Men här drar man ut på det så länge som länge som möjligt, för att ha nåt att göra typ. Och mellan varven av dåligt uppklistrande av tapeter (luftbubblor över allt och klister som rymt ut mellan skarvarna) så passar man på att pissa ner toastolen så den både luktar och ser grusomt äckligt ut. För att ha nåt att göra tycks det. För tar det två veckor att fixa väggar och golv i lägenhet om 57 kvm, då måste man ha låååånga och många pauser i arbetet.

Får inte jag en ny, ren toasits kommer jag att mörda någon (eller hota Mats till livet om inte han fixar det).

Lill-vovven, ser dock ut att trivas. Men hon tycker inte om när det regnar. Regn är läskigt, blött och hemskt. Dessutom gömmer sig matte i nån stor blå säckaktig sak när det regnar och det tycker vi heller inte alls om. Nu sover hon inkilad mellan två kuddar hemma hos P-J.

Jag hade förresten inte hjärta att kalla henne Cuoika (för övrigt är det fel språk) när mygg är bland det värsta jag vet och de redan nu plågar henne med stick på magen. Ska hon heta likadant som de surrande små djävlarna då? Ila som tänkt från början får det bli.

1 kommentar:

Kristin sa...

Ila är ett alldeles utomordentligt namn tycker jag!

Och ta det lugnt Lena.. Innan du mördar någon tycker jag du bör hitta en bättre anledning än en smutsig toasitts..