onsdag, oktober 05, 2005

Skriiiiiik!Idag saknade jag verkligen alla mina små barn. Även de som envisas med att de ska rulla fram till dörren när man försöker samla in alla innan lunch. De är i vart fall bra mycket trevligare, klokare och mer lätthanterliga än kunder som tycker att de är så stora att de har rätt att göra vad som helst. Efter att ha rövslickat och bett om ursäkt för en felbokad faktura (som jag inte hade något med att göra, jag gör inte inbetalningar och ser inga OCR:er) så blev jag en aaaningens less och jag tror kunden ska ha varit glad att han inte var i närheten. Han hade frusit ihjäl. Jag hade fixat problemet, varför fortsätta tjafsa och varför hävda att jag säger helt andra saker än det jag gör? Har människan aldrig fått lära sig minsta lilla debatteknik trots han var ekonomichef?

Suck.

Andra små fina brev jag har fått idag gör mig ju inte på bättre humör. Tror jag ska vidarebefodra en sida från Skolverket till Stockholms utbildningsförvaltning. Men i helgen är det Örebro och Milomik-dagar. Det gör mig åtminstone lite glad. Betalt rum på Stora hotellet gör mig ännu lite gladare.

Inga kommentarer: