onsdag, oktober 19, 2005

"Neeej, ni hämtade aldrig paketet"

...problem 1 med påståendet i rubriken: paketet är i vart levererat hos mottagaren.


Har den gått att flytta in så måste den väl gå att flytta ut? Ja, jo efter ett bra tag och en hel massa krångel och vinklingar. Men nu står min soffa i lilla sovrummet, mina bokhyllor i stpra sovrummet och en Anneli är på väg att flytta in. Underbart!! Jag tycker om tanken på att någon annans skor kommer stå i min hall och någon annans kläder ligg ai tvättkorgen. Det är lite konstigt, men jag är trots alla mina krav på min närmsta omgivning rätt less på att jämt bara vara själv.

Annars måste jag ju erkänna att jag får en grym energikick av att berätta för folk att de visst måste betala sina fakturor och att jag skickar dem på inkasso nästa fredag om de inte gör det. Det här var ändå dagens bästa; Kunden: -Vi har en försäkringssak med er och tänker inte betala något förrän den är löst. Paketet i den här försändelsen var öppnat och det saknades 21 st varor till ett värde av ca 25000kr. Jag: -Jaså jaha, men enligt er leverantör (som skickade paketet) så innehöll det ju bara 15 st varor med ett sammanlagt värde av 92kr? Jag sitter ju här med proforman.

Finns det ingen gräns på hur idiotiska undanflykter man kan få komma fram med?

Inga kommentarer: