torsdag, september 01, 2005

Bananskalsåkande

I've done it again.

Mitt bananskal har rätt bra glid tycker jag. Igår ringde en snubbe och frågade "Har du tid att komma på anställningsintervjuv i eftermiddag?" Javisst, tänkte jag. Kan ju inte skada. Senare på kvällen ringer snubben igen och säger att han har en god nyhet. Jag är numer danmarsansvarig kredithandläggare. Det låter rätt flashigt, eller hur? Och det är en betydligt säkrare inkomst än att vara barnskötare på vikariepool, om än jag kommer sakna alla roliga kommentarer du kan få av barnen du jobbar med (exempelvis "Jag tycker inte alls du ser ut som ett spöke, du ser ut som en sjöhäst". Tack så mycket.) Jaja, jag börjar imorgon.

Bekymret nu är hamsterhjulet som vissa människor tycks ha som hobby att snurra samt det där jobbet jag egentligen allra helst ville ha. Och nu ska jag till Fia. Varför ska det finnas så mycket roligt att göra?


Imponerad av just nu: Gustav F och Christoffer G. Tuffare pojkar finns nog inte.

Inga kommentarer: