fredag, september 11, 2009

Sjuk mat

För andra gången på en vecka är sjukhusmaten i Stockholm uppe på tryckta svenskans förstasida (jag får för övrigt svenskan inplastad i en påse vid lunchtid, otroligt irriterande). Den smakar inte bra. Jag vet inte hur köttätarnas mat smakar och ska därmed inte uttala mig om det. Mat ska smaka bra och se aptitlig ut, men den ska också vara näringsriktig. Därför tycker jag det är lite tråkigt att när sjukhusmaten väl granskas så är det ingen som bryr sig om att kolla vad vegetarianerna får för mat. Vegetarianer är ganska många och vill också äta bra, kanske framför allt om man är sjuk. Jag tyckte inte att maten jag fick på Danderyds hotell BB efter förlossningen var äcklig eller smaklös, men den följde ju inte direkt tallriksmodellen. Hur länge mår man bra av att bara äta fett och kolhydrater?

1 kommentar:

MiDa sa...

Välkommen tillbaka i etern efter den långa tystnaden på webben :-)

sjukhusmaten verkar vara lika inplastad som din SvD - deprimerande att SLL lyckats misslyckas med upphandlingen av sjukhusmaten