fredag, augusti 03, 2007

Nytt preventivmedel?

Vad har raderbart bläck egentligen att göra med graviditeter? Jag förstår inte, men någonting verkar i alla fall Pilot pen/friction ball ha hittat eftersom de relaterar till just en graviditet i sin radioreklam.

”Hej det är Anna, vi träffades på Mallis i somras. Det e en grej jag tänkte att du borde veta- jag e med barn. Och det är ditt barn.”

Fast ordet barn hör man inte riktigt. Sen kommer en mycket förstående manlig radioröst som säger:

”Vissa saker går inte att radera bort, hur gärna man än vill.”

Ungefär som om en penna med raderbart bläck hade kunnat lösa situationen, men fram för allt som om det vore självklart, förståeligt och helt riktigt att killar vill radera bort situationen hellre än lösa den. Lite dunkar på ryggen och ett ”höhö, sånt här glömmer man ju helst”.


Helt ärligt tycker jag reklamen är rent kränkande och hade jag varit kille hade jag varit asförbannad. Eller ja, det är jag ändå.

Inga kommentarer: