fredag, augusti 17, 2007

Kattvakt

Jag ska ha jättekul i helgen. Ska vakta en katt i Strängnäs. Nä, okej, att vakta katt är i sig inte jättekul men att ha ett mycket stort hus helt för sig själv (undantaget Vincent då förstås), en skön läsgunga och en himlans massa äpplen känns helt okej. Kan faktiskt vara skönt med en lugn helg som omväxling till alla de olediga helger jag haft ända sedan i maj, och kommer att fortsätta ha en bit in i september.

Igår gjorde jag något jag aldrig gjort förr, jag köpte kantareller. Champinjoner okej, men kantareller köper man inte. De plockar man. Men jag blev sugen på dem just igår när jag var på affären och mina gummistövlar bor fortfarande i Jokkmokk (de är ett ganska trevligt sällskap när man ska plocka svamp). Dessutom var det för sent att åka någonstans och kantareller växer nog inte i buskagen i Rinkeby. Tror jag.

Jag ska i alla fall koka äppelmos när jag kommer hem från Strängnäs. Så får jag känna mig lite duktig.

Inga kommentarer: