onsdag, december 21, 2005

9 dagar

Nedräkningen börjar närma sig sitt slut och till min egen stora förvåning så känns det inte alls som att jag kommer hinna dö av hemlängtan innan dess. Vid det här laget i Oslo hade mitt hjärta hunnit gå sönder flera gånger om. Men här är fint och jag skulle faktiskt, tro det eller ej, kunna tänka mig att bo i USA. Åtminstone i de nordligare delarna, en hel vinter där ungarna inte behöver gå till skolan om temperaturen sjunker till nollstrecket vet jag inte om jag skulle klara. Vad i hela fridens namn är det för en vinter (sensommar snarare)?

Vilken rolig helg dte här har varit förresten, inte för att jag sett så mycket Boston men ändå tillräckligt. Jag menar, vad finns mer att se av en stad än dess bokhandlar? Okej okej då, jag medger att den korta visiten downtown var väl värt sitt besök, om inte annat så för att man där kunde hitta ett anti-monopol (ja, spel). Wiie! Underbart!
Festen vi var på var också trevlig, jag hade ju ändå tre garnnystan med mig. Visserligen tyckte folk att jag verkade lite underlig, men vem tar inte med sig en stickning till partyn? En rätt bra räddare i nöden utifall festen blir tråkig och man inte kan gå därifrån eftersom man ska sova över hos värden, tycker jag.

Inga kommentarer: