torsdag, december 15, 2005

15 dagar

Lev i nuet, var det någon som sa igår (med hänvisningen till mitt dagräknande). Men alltid finns det något att längta till och trist vore det väl annars?

Rufsiga i håret och med ögonen bara halvt öppna fick vi påhälsning av den lokala djurpatrullen tidigt i morse. Squire, oskyldia, buffiga lilla Squire (ungefär lika stor som mig) hade visst rymt i natt och lekt med andra hundar. Och inte nog med det, under gårdagen hade han visat sin mest skräckinjagande sida och förorsakat ett par upprörda telefonsamtal till djurpatrullen. Han är visst inte så populär vad jag förstått; Harry 4 år gjorde slut med sin flickvän för att hon ville att Squire skulle dö. Det var ju en ganska förståelig anledning, tur för mig att jag gillar hundar.

Dags att ta sig i kragen och gå ner och göra pajdeg. Någonstans är det knytkalas ikväll.

Inga kommentarer: