torsdag, november 03, 2005

37 dagar

Jag är verkligen ingen kontorsmänniska. Punkt. Att promenera runt i stan med någon som knappt hat koll på i vilken stad han befinner sig i däremot, det är väldigt trevligt. Mycket trevligare än vad jag väntat mig. Och det var onekligen ett oväntat ställe att hitta fjärilar på. Men så är det och nu har jag om möjligt ännu mer lust att flytta till Jokkmokk direkt efter valet än jag haft tidigare.

Är det någon som förresten har funderat på hur bångstyriga tjänstemän på en förvaltning kan vara. Om de är på dåligt humör kan de helt enkelt få för sig att det är en själv som ska göra deras jobb och de ska bara godkänna det sen. Är då inte uppfostrad till att alltid säga emot blir det lätt så att man bara ger upp och går med böjd nacke ifrån den där gubben som sitter med armarna i kors och ser sur ut. Lite senare idag ska jag ringa och rabbla skollagsparagrafer för en gubbe på Ekerö utbildningsförvaltning som hävdar att Komvux bara är till för de som inte har några betyg alls. Alltså inte ens från grundskolan. Vem som lärt upp honom skulle jag bra gärna vilja veta.

För övrigt så har jag kommit fram till att jag hellre skulle jobba som chaufför på mitt fina trevliga amerikanska företag än med det jag gör nu. Trots att bilarna skramlar, gungar och drar 2l/milen. Och på tal om Amerika så är det snart dags att börja räkna dagar.

Inga kommentarer: