söndag, november 06, 2005

34 dagar

En rosa tandborste. Redan. Finns inte någon universal riktlinje för hur lång tid man ska låta det gå innan man lämnar sin tandborste hos någon? För det är ju ett ganska tydligt och markant sätt att pinka in sitt revir. Och jag vet inte riktigt om jag gillar att vara "inpinkad" eller snarare att vara sedd som någons revir/ägodel.

Mitt bananskal förresten. Jag säger bara det, mitt bananskal. Aldrig i livet att jag kommer släppa taget om det nu när det är så välvallat och jag tycks ha ett så bra grepp om det. Imorrn ska jag på anställningsintervjuv och kanske kanske har jag alltså jobb och så fixat till när jag kommer hem från USA. Och det vore ju en rätt välkommen trygghet när allt annat verkar vändas på ända lite då och då.

Nu är det en storm i ett vattenglas som jag är lite rädd kommer dränka en av mina bästa vänner. Hoppas hon minns och kommer på att här finns både flytväst för att överleva tiden i vattnet och filtar att värma sig i efteråt.

Inga kommentarer: