tisdag, februari 20, 2007

Syns jag bakom sytråden?

Mina söta älgpolare tycks gilla det här med dagis. Idag mötte de en fortfarande lika skeptisk hund bakom gamla dagiset. Hundens husse var ungefär lika förtjust som hunden och begav sig hastigt därifrån. Jag mötte älgarna på en skoterled i förra veckan, när jag inte var alltför uppmärksam på att hunden skrämdes av något, och satte sig ner. Någon meter längre fram fann jag min stå under hakan på en älg, med ytterligare en någon extra meter bort. Jag gissar på älgko med tjurkalv. Älgar har en förunderlig förmåga att gömma 500kg bakom en smal tallstam.

Tillbaka på mitt inte alltför tidseffektiva jobb kunde jag än en gång konstatera att jag alls inte är skapt för kontorsarbete. För att på något sätt tillfredsställa mitt behov att vara i näst intill ständig rörelse får jag väl skriva ut papper ett och ett, och därmed springa fram och tillbaka till skrivaren/kopiatorn.

RÅM resulterade i två ytterst trevliga bekantskaper; Maria Ferm imponerade med sin organisationsförmåga, RÅM var utomordentligt bra arrangerat; Ragnhild Karlsson var bara helt enkelt trevlig, intressant och skärpt. Men henne tappade jag bort på tågstationen. Typiskt.

Och det vette fan om inte Ellinor Scheffer är vårt bästa språkrör sedan Maria Wetterstrand (utan könskvotering!).

Inga kommentarer: